ID af drejestål til drejebænk
Per Jensen
2012-01-07 13:45:28 UTC
Hej gruppe.

Jeg står for at skulle indkøbe mig et sæt drejestål til Drejebænken i
det lokale hackerspace.

Vi har en dejlig Myford Super 7B drejebænk, som vi kun har ganske lidt
værktøj til, og det er ved at være nedslidt - og nej ingen af os er
dygtige nok til at slibe det op.

Værktøjerne vi har, står der dette på "Fagersta WKE 4- Sweden"

Stålene er Ca 7,7mm tykke og er kvadratiske.

Jeg kan ikke hitte ud af hvad 7,7mm er i tommer, om det er engelske
tommer eller US tommer....

Nogen der kan komme med et hint ?

// Per.
Max
2012-01-07 15:51:42 UTC
Hej Per
Post by Per Jensen
Stålene er Ca 7,7mm tykke og er kvadratiske.
Mon ikke det er almindelige 8 mm drejestål du skal bruge?

http://www.a1maskiner.dk/product_info.php?cPath=11&products_id=136
Max
Per Jensen
2012-01-08 05:02:49 UTC
Post by Max
Mon ikke det er almindelige 8 mm drejestål du skal bruge?
http://www.a1maskiner.dk/product_info.php?cPath=11&products_id=136
Tjo, det ser sådan ud, jeg kigger på forslagene.

Tak!

// Per.

Uffe Bærentsen
2012-01-07 16:35:21 UTC
Post by Per Jensen
[...]
Jeg ville kigge lidt på dette:
http://www.ajengros.dk/shop/weiss-drejestaal-8-1610p.html

Ekstra platter har samme firma i sæt:
http://www.ajengros.dk/shop/platter-til-8-1832p.html

Der er andre firmaer hvor der så kan indkøbes platter af kun 1 type hvis
det er ønskeligt.
--
Uffe Bærentsen